How to Συντήρηση – Ρύθμιση Δισκόφρενα και V-brake

Σε ολα τα σημερινά ποδήλατα τα φρένα είναι v-brake ή δισκόφρενα. Πάμε να δούμε τι πρέπει να προσέχουμε και στις 2 περιπτώσεις.

V-brake

Τα v-brake είναι τα φρένα που έχουν τα περισσότερα ποδήλατα με χαμηλή τιμή. Είναι από καουτσούκ και λιώνουν με την τριβή ανάλογα με την χρήση των φρένων από τον ποδηλάτη.
Πρεπει να προσέχουμε τα τακάκια όταν δεν πατάμε φρένο να μην έχουν καμία επαφή με την ζάντα. Σε περιπτωση επαφής απλά φθείρονται πιο γρήγορα και φρενάρει και ο τροχός.Αυτό συμβαίνει και σε περίπτωση που ο τροχός πάει στραβά. Επίσης πρέπει να ελέγχουμε οτι όταν πατάμε την μανέτα του φρένου τα 2 τακάκια πατάνε ομοιόμορφα πάνω στην ζάντα και όχι στο λάστιχο.είναι συχνό φαινόμενο κάποιοι που δεν έχουν εμπειρία να αλλάζουν μόνοι τους τα τακάκια και λόγο άγνοιας να μην τα ρυθμίζουν σωστά και σε ορισμένες περιπτώσεις να χαλάει ακόμα και το ελαστικό του ποδηλάτου.
Ενα ακόμα πράγμα που είναι αρκετά σοβαρό και γίνεται εν αγνοία των χρηστών του ποδηλάτου ειναι η λίπανση της ζάντας με υγρά που αντί να βοηθουν ίσα ίσα κάνουν τα φρένα να γλιστρούν και να μην πιάνουν.
Επίσης όταν το ποδήλατο είναι καινούργιο μην σας ανυσηχεί ο θόρυβος που κάνουν τα φρενα οταν τα πατάτε, δεν ειναι τίποτε άλλο παρα οτι η ζάντα ειναι καινούργια και πρέπει να φύγει η γυαλάδα που έχει ώστε να πάψει να ακούγεται η τριβή.
Τέλος όσο τα τακάκια φθείρονται έχουμε ρυθμιστές στην μανέτα αλλά και στα δαγκανάκια ώστε να μαζεύουμε τα μπόσικα και να φέρνουμε πιο κοντά τα τακάκια στην ζάντα.

Δισκόφρενα

Tα δισκόφρενα χωρίζονται σε 2 κατηγορίες, τα μηχανικά και τα υδραυλικά.
Και στα 2 ήδη τα τακάκια δεν ακουμπάνε πλέον πάνω στην ζάντα για να φρενάρει ο τροχός αλλά σε έναν δίσκο ο οποίος είναι επάνο στο κέντρο της ζάντας και έτσι τον φρενάρει.
Τα μηχανικά δισκόφρενα πρέπει τα τακάκια να έχουν ίδια απόσταση απο τον δίσκο της τάξεως των 0,2- 0,4 χιλιοστών.Και στην περίπτωση αυτή όταν αρχίζουν και τρόγονται τα τακάκια πρέπει να ρυθμίζουμε τα φρένα και από τον λεγουρατόρο της μανέτας αλλά και από τιςε βίδες που έχει η δαγκάνα αλλίως το φρένο μας δεν θα έχει την σωστή απόδοση.
Τα υδραυλικά δισκόφρενα δεν χρειάζεται να τα ρυθμίζουμε γιατι δουλεύουν με υγρά και όταν φθείρονται τα τακάκια τα έμβολα στην δαγκάνα μετακινούνται μόνα τους κρατόντασ την σωστή απόσταση των τακακίων από τον δίσκο.Όταν η στάθμη των υγρών έχει πέσει αρκετά πρεπει να αλλάξουμε τα κατάκια και τότε θα δούμε τα υγρα να επανέροχναι στην αρχική τους στάθμη.Δεν αδιάζουμε ούτε συμπληρόνουμε υγρά παρα μόνο αν έχουμε διαρροή και άρα χρειάζεται έλγχος από εξειδικευμένο συνεργείο.
Και στα δισκόφρενα μεγάλη προσοχή μην πέσουν υγρά (λιπανση αλυσίδας , κτλ) μέσα στα τακάκια.
Επίσης μεγάλη προσοχή μην αφήνουμε να λιώσουν τα τακάκια εντελώς και αρχίσει να έρχεται σε επαφή μεταλο(τακάκι) με μέταλο(δίσκος) γιατί θα καταστρέψουμε τον δισκο.

Σε κάθε περίπτωση καλό ειναι η ρύθμιση των φρένων μας επειδή είναι αρκετά συμαντικό στοιχείο για την ασφαλειά μας πάνω στο ποδήλατο, να γίνεται από κάποιον που ξέρει και έχει εμπειρια πάνω στο θέμα.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>